lördag, maj 03, 2008

alexxxannddrraaa?

2 maj. så länge skulle det ta. 14 juli - 27 november. 28 december - 27 januari. och nu 2 maj. jag hoppas det funkar. jag hoppas det för min egen skull. jag hoppas att mitt självförsvar rinner av mig, eller att det håller hårt om det här skulle tyna bort. jag är ordlös idag, oinspirerad, kanske orden bara kommer när jag har smaken av dina läppar på mina. önskar att du hade varit med mig ikväll. är vi så tomma nu? fulla ramlar vi gatan fram. jag hänger mig för kärleken. jag är, som håkan säger, så uppsnärjd i det blå. jag vill skriva historia. jag vill vara en del av historien, jag vill vara något, allt jag gör är en strävan efter att bli sedd och hörd men inte i fel sammanhang. jag vill vara någon men ser inget som kan få mig att närma mig det.

men jag vill ut i världen. jag vill åka tåg i frankrike, skriva tusen sagor och sova med dig varje natt. jag har aldrig haft drömmar, de har aldrig sträckt sig längre än att jag ville vara med killen med glasögonen på sned en natt till, men nu har jag dig och drömmen om paris. när jag fyller 18 ska jag skrapa ihop mina slantar och bege mig dit och äta croissanter och röka mina röda marlboro framför eiffeltornet. dricka vitt vin och skåla för min ljuvliga tonårstid.

skåla för de ljuva sommarnätterna när jag och den rödhåriga flickan rullade runt i gräset, måttligt berusade. skåla för alla kyssarna jag fått och alla kyssarna jag än har att få. skåla för att jag i så unga år ändå fått uppleva så mycket kärlek. skåla för att ett uppbrott i tonåren inte är något emot en ensam själ sittandes framför sin älskades grav. skåla för att jag älskar håkan, för att jag är kär i jonathan, skåla för allting jag någonsin har haft och kommer att få. en skål. det är vad du får av mig ikväll.

Inga kommentarer: