lördag, maj 17, 2008

jag-är-full.

kokkoberusad, men ändå rätt glad. en fin känsla. fast känslan är nog inte så fredagig, det är mer... onsdagskänsla. jag är trött och vill sova bort yrheten, imorgon vill jag krama någon jag tycker om och dela med mig av mina hemligheter. ordprinsessan som får ord som "torsdag" och "majskolv" att skimra som diamanter har en vårönskan som går ut på att få ett brev. jag är lite fundersam; vad skriver man till någon som kan höja en vanlig mening till samma värde som mona lisa, som michelangelos sixtinska kapell? men åh, vad det skulle vara mysigt med brev. att ha en alldeles egen brevvän som skickar rusiga tankar i en liten text, tisslar och tasslar om hemligheter många mil från det jag kallar hem. att någon, någonstans i världen, skriver ett brev som riktar sig till just mig, skulle vara en oändlig lycka. vill ni göra mig lika lycklig som ordprinsessan? brevväxla med mig då. jag tycker så mycket om att få svar och det gör mig lika bubblig som champagne.

ikväll har jag varit en komplett idiot och mina läppar har format sig efter andras. jag måste hålla igen, men samtidigt vara glad för att jag inte gör alltför hemska saker när jag har hällt i mig den där förödande drickan. jag saknar jonathan hemskt, hemskt mycket och jag hade väldigt trevligt med honom idag - det är såna som honom man vill vakna upp med varje söndagsmorgon och somna med framför något dåligt på TV. känn saknaden! <3

Inga kommentarer: