söndag, maj 04, 2008

kärlek på burk.

vi gick hem till mig, tog på oss kläder och sminkade oss. drog mot stranden, sjöng, lyssnade på musik och drack. jag var måttligt berusad redan när vi kom fram till lilla holmen. där halsade jag min andel av vårt vita vin och sedan traskade vi mot gröna udden. när vi hittade folksamlingen fick jag i mig mer öl och 4-5 stora klunkar mintlikör. då slirade jag rejält och blev ordentligt full. marken vinglade under mina fötter och jag hörde mig själv upprepa tankar, men högt. jag hörde mina tankar och föll ner i det våta gräset på en äng. för att behålla medvetandet låg jag och upprepade enkla ord för mig själv. "jacka." "träd." "himmel." allt för att hålla mig själv igång, för att inte förlora mig själv i svartheten som så ofta kommer fram i samband med alkohol. sedan ropade celie och sandra på mig, så jag sprang till dem och mötte några killar som kom med ännu mer alkohol. jag skuttade liksom fram över vägen men det kändes aldrig som jag nådde mark.

efter tusen skrattattacker, hundra kyssar och tio snedsteg kom jag hem. smsade min (MIN!) pojkvän, som faktiskt är min pojkvän, och han har varit det officiellt i lite över 24 timmar nu. jag ska träffa honom på måndag och oj, vad jag ska kyssa honom då. ojojoj. kär.

Inga kommentarer: