fredag, juli 02, 2010

ett litet löfte till eders kungliga marionett

Jag lovar att gå upp i tid imorgon, så jag hinner dricka kaffe på baristavis, så jag sedan orkar lägga upp lite bilder på dischoe. Jag lovar att cykla ut till Sviby och dammsuga huset, för det har jag lovat mamma. Jag lovar att boka buss- och festivalbiljett snart. Jag lovar att skriva klart satiren om de stereotypiska besökarna på de största festivalerna även om jag vet att jag bara kommer förolämpa alla som inte åker till Emmaboda och möjligtvis Arvika.

Jag har inte tid att svamla runt just nu, jag ryser av välbehag åt välplacerade ord, komplimanger som ger helium åt min egoballong och gifter som svävar runt i luften och suger sig fast. Jag vill stanna med båda fötterna på jorden, och fötterna får gärna vara prydda i Dr Martens. Röda, if you please.

Jag lovar att inte klippa av trådarna, jag ska dansa som en duktig docka, skriva som en duktig docka, inte kritisera så mycket, för dockor är dockor och dockor nöjer sig, oavsett om de har förmågan att blunda eller inte.

Inga kommentarer: