måndag, juni 07, 2010

ååååh babbbel

Jag fattar faktiskt inte.
Är helt ute ur min svältperiod just nu, tror jag.
Jag äter när kroppen säger till att den är hungrig,
jag äter inte om jag är mätt. Jag lyssnar på kroppen helt enkelt.
Men ändå så rasar vikten, helt tokiga mängder just nu.

Kunde gå en hel vecka utan att äta en enda portion mat, bara småsaker som frukt och bär, och så massa kaffe, läsk och energidrycker. Då stod vikten helt stilla. Nu går jag ner typ ett halvt kilo om dagen. Ett halvt kilo till så har jag ett BMI på 18-somethingisch.

Jag kan inte automatiskt tro att jag är helt superfrisk för att jag inte försöker svälta ihjäl mig mera. Jag sitter och skakar just nu, har just ätit middag, så jag vill UT, jag måste ta en cykeltur, måste kompensera. Det är helt stört hur hjärnan fungerar.

Men jag antar att jag har hittat ett sätt som fungerar för mig nu och så länge jag inte har tvånget att svälta... alltså, jag tar ju kompensationstvång hundra gånger om. Jag blir inte lika lättirriterad som jag blir när jag går utan mat, utan jag får frisk luft, bygger muskler, får komma ut ur huset och så vidare. Kompensationstvånget har så många fler fördelar än svälten, det enda som gnager är ju att det är ett tvång!

[makes no sense]

Inga kommentarer: