fredag, juni 18, 2010

och jag sover i en källarbar

Om min pojkvän är hemlös så låtsas jag vara hemlös med honom och vi crashar på alla soffor vi hittar (läs: Malatesta), han går upp 9 på morgonen och jag sover till kvart i fyra på eftermiddagen. Idag var dock vädret inget att hurra för, så det fanns egentligen ingen anledning att gå upp och röja.

Nej men, snart är det ljuva luffarlivet över, vi får en inglasad balkong och hiss och kök och stort badrum och jag ska aldrig gnälla mer. Fast det är lite lolololvarning på vad jag säger nu, för vi har alltid haft en sån jävla otur med bostäder, haha. Först bodde vi i en fyra, centralt (!) där huset var HELT nergånget och det var, mot slutet, nästan omöjligt att bo i. Sen fick vi en etta (!!!) utan kök, bara micro, duschen var i källaren. Needless to say att jag cyklade väldigt mycket till grannkommunen den tiden, för att duscha hos föräldrarna.


Men hoppas går ju och bara vi får nåt av Marstad så lär det ju faktiskt vara lite kvalité på rucklet. Gahhh. Bara vi får det snaaaart.

Inga kommentarer: