fredag, juni 11, 2010

all creatures on this earth die alone

Dansar på varje bord i varje stad, hoppar över taggarna i rosenbuskarna, sjunger en melodi om tillsammans, together, yhdessä, стабоы. Sjunger om förhoppningar, om bastrumman i bröstet, hoppet som aldrig dör, den döda staden jag ändå älskar, mina punkochskinheadvänner, att Jacke är hemma igen, jag låter öronen och huvudet fyllas av historier från de göteborgska gatorna där jag första gången insåg att jag var på rätt väg.

Det finns så mycket vackert, så mycket bra. Så mycket fult som kan omvandlas till inspiration. Ser ni inte det är ni dårar, kaos föder kreativitet, vi dimmar kreativiteten med starköl, vi får tillbaka den med vin. Life life lifes a bitch and you're its pimp.

1 kommentar:

Anonym sa...

åååh vad fint du skriver!! kram