söndag, juni 13, 2010

bara sluta maila och... ja

NEJ, jag vill inte ha dumma påhittade virusmail från expojkvänner, jag vill inte ha erbjudanden om billiga penisförstoringar, jag vill inte vara med i er undersökning och kanske möjligtvis vinna ett presentkort på H&M värt 10 000 kr, jag vill inte veta vad som händer inom Adobe-världen och jag vill definitivt inte logga in på snicksnack.nu för att en fjortonårig pubertal småupphetsad kille vill ta kontakt med mig.

Faktum är att hela e-mailpåhittet känns extremt föråldrat och jag får ångest av att se Din inkorg (395 olästa mail) för jag vet att det inte finns ett enda personligt brev av något slag (förutom från O när han hittat nån spännande blomart som han vill odla på någon kolonilott i Ytternäs när vi är 40, har rynkor och skrikande barn) (Nu fick jag ännu mer ångest, varför säger jag såna saker överhuvudtaget?), det är iallafall ett fördömt påhitt och jag skulle faktiskt hellre ha all sån skräppost i min riktiga brevlåda, IRL, då skulle Dr Mao Ling Trong Gongs erbjudande om en större snopp faktiskt vara ganska komiskt.

"Extra special price for you, my friend!" [extlaa speciar plice fol you!]
....bevare mig väl, har jag inget viktigare att ha ångest över?

Inga kommentarer: