tisdag, juni 15, 2010

jag gillar inte stargate, okej?

Just nu är jag jättetacksam över att det är sommarlov. Kan göra vad jag vill, när jag vill, vara vaken hela nätterna, sova när jag känner för det, odla växter i trädgården och vakna upp och inse att jag förmodligen blir sambo igen om två veckor.

Gud så cheesy, att vi inte kan vara från varandra. Jag gillart. Idag ska jag skumläsa Sucka mitt hjärta men brist dock ej och förmodligen se Gran Torino (efter starka påtryckningar från pappa, han har stått och citerat Clint Eastwood halva morgonen). Nej, herr Clint brukar inte vara min grej, men jag kan förstå varför den filmen skulle vara bra, och pappa skulle aldrig tipsa om en kass film. Häromveckan fick jag ett fantastiskt drama med Emma Thompson och Anthony Hopkins i händerna, som jag förmodligen aldrig hade valt själv, just för att den både såg och lät lite tråkig ut. Sen ba boom. Underbar.

Nej just ja, idag måste jag till bidragsfabriken och min kära pojkis har redan kryssat i sig i bostadskö. Jag skänker en tacksam tanke till att vi inte måste göra om samma sak om vi ska plugga i Stockholm sen.

Inga kommentarer: